March 02, 2010

FIFA @ PES

aku dah lame main dua-dua game ni. tapi fifa lagi lame. sejak main world cup 1998, aku trus main fifa 99 ngan 2000. pas tu, ada masalah nk main sebab time tu perkembangan industri gamming gle baban naik. sume kene tukar kalo nk main game. time tu ngan skolah lagi. tengok je la orang main dulu.

fifa-2010

aku start balik main time fifa 2002, miss fifa 2003. 2004. 2005. 2006. 2007 dan akhirnya stelah beli pc baru, baru lah main balik fifa. sementara tak dapat main game bola, aku jadi manager ngan main CM.

fifa secara asasnya x banyak berubah. main fifa 2010 ngan fifa 2008-same je. sonang. hahahah.. memain sampai x pasan dh level lagendary. pas 3 bulan aku main fifa 2010, aku bosan.

skung aku layan PES plak. pes ni memula mmbr aku kenalkan time kt PS1. tapi main PES lebih beremosi sbb ada lawan mmbr. sampai gado pn ada. siap x betegur pasal PES. hahahah.. kids..

PES2010_widget

PES 2010 mmg yang ter’paling’ best la. grafik dah tahap gaban. smooth, master leauge pn makin best ngan adenye Champion Leauge. playernye muka sebijik wpun tak sebanyak mcm fifa 2010. gameplay la yang wt PES menang dari fifa. gameplay PES slalu berubah dari taun ke taun. maknenye, even pandai mane main PES taun dulu, taun ni nye PES kene train balik. back to basic.

jadi kesimpulannya, PES menang lawan fifa untuk taun kedua berturut-turut (2009. 2010). wish taun depan fifa dapat wt something especially kt grafik yang dah lama sangat dah mcm 2.

keep on playing.

No comments: